Ik onderscheid mij op het gebied van (online) communicatie door een aantal kernwaarden:
Snelheid
Prijs
Uniek
Altijd voor je klaar
Onderhoud
Betrouwbaar
Meedenken
Direct contact
Ervaring
Sinds 1996
Nu
Op dit moment wordt INTERWEAVE communication gevormd door Joost Bloom. De specialiteiten van INTERWEAVE liggen dan ook in het verlengde van de specialiteiten van Joost: ‘grafische vormgeving op een gerichte communicatie-achtergrond’.
Door de multi-diversiteit van Joost is INTERWEAVE voor veel organisaties een one-stop-shopper geworden. Marketing-communicatie, grafische vormgeving en website-design zijn in één hand.
Naast communicatie-voordelen levert dit natuurlijk ook economische voordelen op! Joost is een goede gesprekspartner en kan zelf de puntjes op de i zetten. Kortere lijnen zijn niet mogelijk!.
Joost over Joost
“Bescheiden durf ik mezelf als een dynamisch en enthousiast mens te beschrijven. Altijd in beweging. Werk heet bij mij liever geen werk. Ik doe vooral wat ik leuk vind. Daarom heb ik alleen samenwerkingsverbanden en klanten die hetzelfde nastreven. Dit streven heeft door de jaren heen geleid tot een boeiend en inspirerend netwerk met mensen die de beste resultaten uit zichzelf weten te halen. Gewoon doordat ze doen wat ze leuk vinden. En daar goed in zijn. Net als ik.”
Later
De bedrijvensportdag leidde niet tot het gewenste resultaat. Daarentegen werden er wel drie ijzersterke scripties geschreven. Marcel, Peter en Joost waren afgestudeerd. De grote vraag was toen: wat nu? Peter en Joost zagen wel heil in een vervolgstudie; Marcel vond het wel welletjes na zoveel jaar. Er werd toen toch besloten om met INTERWEAVE communication verder te gaan. Peter ging ‘Beleid, Communicatie & Organisatie” studeren aan de Vrije Universiteit; Joost richtte zijn pijlen op ‘Communcatiewetenschap’ aan de Universiteit van Amsterdam. Marcel ging verder met INTERWEAVE, uiteraard met de support van Peter en Joost.
Al snel kwamen we er achter dat deze combinatie niet ideaal is. Marcel was afhankelijk van de tijdsinvesteringen van Joost en Peter. Dit resulteerde dus bijvoorbeeld in tentamentijden in ‘moeilijke tijden’. Eigenlijk geen tijd voor opdrachten, het toch doen, dat kost weer veel moeite, studeren gaat dan ook niet goed… Kortom, een soort van omgekeerd synergie-effect.
Marcel besloot dan in goed overleg ook om te stoppen met de activiteiten van INTERWEAVE. Voor Peter was de combinatie INTERWEAVE-studie lastig te combineren en kon alleen in noodgevallen bijspringen. Dit leidde uiteindelijke tot wat INTERWEAVE nu is: Joost Bloom.
Peter is nu werkzaam in de marketing. Marcel werkt in de assurantiën.
Eerst
In 1992 startten Peter Bot, Marcel Bijker en Joost Bloom met hun opleiding “Vormgeving & Communicatie” aan de Ichthus Hogeschool in Rotterdam. Al in 1994 leidde hun gedrevenheid en enthousiasme tot de organisatie van de eerste skireis onder de naam “Ichthus on Snow”. In 1995 werd dit herhaald, Ichthus on Snow 2, maar dan met het dubbele aantal deelnemers. Dit waren de eerste projecten die de drie samen organiseerden.
In 1996 moest de studie worden afgesloten met een eindscriptie. Peter, Marcel en Joost zouden Peter, Marcel en Joost niet zijn als dat niet iets bijzonders moest worden. Het idee was om een bedrijvensportdag te organiseren voor het MKB in Rotterdam. Uiteraard moest dit wel op een professionele wijze worden gepresenteerd; niet vanuit naam van de hogeschool maar vanuit de naam van een heus bedrijfje: INTERWEAVE communication was geboren!